torsdag 10. april 2014

Påske cupcakes

Idag hadde jeg babytreff hjemme hos meg, og i disse påsketider fant jeg ut at jeg måtte lage noe som stod i stil til høytiden. 

Valget falt på gulrot cupcakes med et hint av appelsin, toppet med ostekrem blandet med hvit sjokolade.

Trenger jeg si mer? Mmmm..... :) :)

(ca 12 store cupcakes)

Ingredienser cupkakesbunn:
  • 4 egg
  • 3 dl sukker
  • 3 dl hvetemel
  • 2 ts bakepulver
  • 1 ss kanel
  • 1 ts salt
  • 1 ts vaniljesukker
  • 5 ss smeltet smør
  • 5 dl reven gulrot
  • Appelsinskall fra en halv appelsin (ikke det hvite)

Fremgangsmåte cupkakesbunn:
  1. Sett ovnen på 180 grader.
  2. Pisk egg og sukker til eggedosis.
  3. Ha i alt det tørre. Bruk helst en kjøkkenmaskin.
  4. Ha i smør, revne gulerøtter og revet appelsinskall. Rør det godt sammen.
  5. Fordel i cupcakes former, fyll 2/3 av formene og stek på 180 grader i 20-25 minutter (sjekk med stekepinne).


Ingredienser krem:
  • 172 gram romtemperert smør
  • 3 dl melis
  • 150 gram hvit sjokolade
  • 170 gram kremost naturell
  • 1,5 ss vaniljeekstrakt

Fremgangsmåte krem:
  1. Visp sammen smør og melis i en mikser til den blir hvit og luftig. Begynn på svak styrke.
  2. Varm hvit sjokolade i mikroen.
  3. Tilsett den hvitesjokoladen og misk noen minutter til.
  4. Tilsett så 170 gram smørost
  5. Tilslutt tilsetter du vaniljeekstrakt. 
  6. Jeg hadde også i litt Wilton gulfarge i for å gjøre kremen påske-aktig. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar