onsdag 23. november 2011

Noe godt på brødskiva?

Jeg legger kun ut enkle oppskrifter. Det kommer nok noen bilder i ny og ne, men denne bloggen er ment som en standard kokebok, slik at jeg får samlet det jeg synes er godt på et og samme sted. Derfor legger jeg ikke ut noe steg for steg med f.eks bilder.

Alt som har med majones, creme fraice, rømme, kesam, fløte o.l. er jeg spesielt svak for i matveien. En dæsj, og all mat blir så mye bedre. Når det gjelder meieriprodukter så synes jeg lett-produktene er vel så gode som de orginale. Her kommer en oppskrift på den beste kyllingsalaten jeg vet om.


Kyllingsalat ala Live =)


Ingredienser:

  • Lett majones - 1 pk
  • 1 kyllingfilet (eller 4-6 skiver kyllingpålegg) - hakk opp til små biter

  • Mais - 1/2 boks
  • Paprika - 1/2 paprika - hakk opp til små biter
  • Rødløk - 1/2 rødløk - hakk opp til små biter
  • Sambalolek - 1 ts (kan sløyfes hvis du ikke vil ha den sterk)
Bland alt sammen og hiv i så mye krydder som du ønsker: Her er en liten pekepinn på hvor mye du trenger:

  • 1/2 ts karri

  • 1,5 ts paprikapulver

  • 1/2 ts kyllingkrydder
  • 1 ts salt

  • 1 ts pepper
Smøres på brødskiva og toppes med litt paprika og agurk!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar