søndag 10. august 2014

Sjokoladefrosting med hvitsjokolade

Dette er en frosting som tilhører Manuela og Passion for baking. Kjempe god og lett å lage.

Jeg har brukt den et par ganger nå, og idag brukte jeg den som topping på denne oppskriften (lagte halv porsjon), ble ca 20 cupcakes.

Jeg tok et par frosne bringebær i hver cupcakes før steking. Kjempe god og frisk smak på en ellers så søt bakst. Stek cupcakesene i ca. 10-15 minutter.

Frosting - hvit sjokolade

Ingredienser:

  • 4 dl melis
  • 230 gram mykt smør (settes i romtemperatur et par timer før bruk)
  • 200 gram hvit sjokolade (jeg brukte freia sin)
  • 2 ss vaniljeessens
  • - Jeg hadde også i bitte bitte litt wilton rosa konditorfarge. 


Fremgangsmåte:
  1. Ta det myke smøret i en kjøkkenmaskin og visp smøret sammen med melis. Ta i litt og litt melis. Visp lenge til det får en hvit og myk konsistens
  2. Knekk sjokoladen i biter og smelt den i mikro i 1 minutt. Rør godt i sjokoladen slik at den løsner helt og hell den så over i smørblandingen. Visp blandingen i et par minutter.
  3. Ta så i vaniljeessensen og miks litt til. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar