lørdag 1. mars 2014

Pastasalat med rød pesto

Vi hadde denne pastasalaten til middag ikveld, men jeg tilpasset den til 2 personer. Middagen var en god avslutning på en ellers aktiv dag. Jeg var med i mitt aller først løp idag - Orre mila og sprang 10 km. Derfor var det ekstra herlig å sette seg ned i kveld. Håper bare jeg ikke har for mye gangsperr i morgen. :-P
Martine på 3 år er på hyttetur med farmor og farfar, så idag har vi bare et barn å passe på. Uvandt!

Oppskriften har jeg fått av Live.

Pastasalat med rød pesto og kylling (for ca. 6 personer)
  1. Lag pesto som anvist her.
  2. Kok pasta (500 gr) som anvist på pakken.
  3. Skjær opp 4 kyllingfilet i små biter og stek kyllingen til den er gjennomstekt . Krydre med kyllingkrydder, salt og pepper.
  4. Stek 250 gr baconterninger gylne.
  5. Bland pasta, kylling og bacon.
  6. Bland så inn pesto, smak deg frem til hvor mye, men det er bare til å hive på.
  7. Hvis salaten virker litt tørr, hiv på litt olivenolje (jeg tar alltid på ekstra olje)
  8. Skjær opp 1 grønn paprika, 1/2 rødløk, 1 pakke cherry tomater og 1 avacodo og bland i.
  9. Ha også gjerne litt ristede pinjekjerner i salaten.
  10. Serveres lunken med f.eks foccacia brød. =)
                                   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar