lørdag 15. februar 2014

Kveldsnacks

Jeg har valgt å avstå fra sjokolade og annet som inneholder altfor mye sukker i 2 uker. Kroppen må få en pause. I den forbindelse tester jeg ut litt alternativer. Det var ikke alt jeg prøvde som var like godt. Men det som nevnes nedenfor likte jeg kjempe godt.

(1 person)

Eple med peanøttsmør
  • Kutt et eple i skiver og smør på litt peanøttsmør. Mmmm :)











Eple med yoghurt
  • Kutt eple i skiver
  • Tilbered en skål med gresk eller tyrkisk yoghurt og dryss over kanel.
  • Dypp eplebitene i yoghurt blandingen. :)










Frukt eller bær med cottage cheese, yoghurt og mager kesam
  • Bland ca. 2 ss cottage cheese, 2 ss gresk yoghurt og 1 ss mager kesam.
  • Kutt opp den frukten du måtte ønske og bland i.  Her har jeg bare mango i. I <3 Mango!!










Pannekake med skogsbærblanding og mager kesam
  • 30 minutter før jeg skal spise tiner jeg ca en liten neve med skogsbær (jeg bruker blandingen fra frysedisken). Bruk gjerne ferske bær. :)
  • Lag pannekakerøre av 1 egg, 1 eggehvite, 0.5 dl melk og 0,5 dl vann. Hiv i havremel til passe konsistens.
  • Stek pannekaken i litt smør.
  • Server med en dæsj magerkesam og skogsbærblamding




Sjokolade
Jeg har bestilt kakaopulver, kakaosmør og kokosolje fra iherb.com, så snart skal jeg teste ut å lage hjemmelaget sjokolade. Jeg har prøvd litt forskjellige 'alternative' søtningsmidler og er ikke helt fornøyd foreløpig (sukrin, sukrinmelis, stevia pulver og yacon sirup), så kommer nok til å bruke honning som søtningsmiddel. Jeg skal også fremskaffe vaniljepulver fra helsekosten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar