tirsdag 25. februar 2014

Salat med søtpoteter

Har dilla på å teste ut oppskrifter med søtpotet for øyeblikket. I den forbindelse laget jeg denne salaten som var litt av en smaksbombe! Og så enkel å lage!!

(1 person)

Ingredienser:

  • Et par skiver med båtpoteter
  • 1 kyllingfilèt
  • 1 slingse med bacon
  • Rødløk
  • Tomat
  • Ruccola
  • Provence krydder
  • Kyllingkrydder
  • Chilli krydder
  • Rød pesto som anvist her. Jeg har alltid litt liggende klar i fryseren. 

Fremgangsmåte:
  1. Skrell en liten søtpotet og skjær i relativt tynne skiver. Ca. 10 tynne skiver, jeg bruker ikke hele poteten. Stekes i panne med olje og provence-krydder. 
  2. Skjær opp kyllingfilet i biter og stek dem til de er gjennomstekte på stekepanne. Krydres med kyllingkrydder og chilikrydder.
  3. Skjær opp bacon i et par skiver og stek i panne.
  4. Hakk opp ruccola, rødløk og tomat etter ønske, og legg i en skål. 
  5. Legg så kyllingfilet, båtpoter og bacon over salaten. 
  6. Serveres med rød pesto. 

Ha en fin tirsdag! :)






Restene av søtpoteten skjærte jeg i biter og kokte, for deretter å mose de i blender slik at det ble mat til min 5 mnd gamle sønn. :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar